Yves Dupont: Antikrist ( 1975 )

 
Překlad: D. Grof
 
https://rexcz.blogspot.cz/2014/01/antikrist-1-cast-1975.html 
 
 
Poznámka překladatele: Yves Dupont byl odborníkem na proroctví a Písmo svaté. Tento esej sepsal v září 1975 a původně měl za cíl demonstrovat, že Antikrista nelze ztotožnit s nějakým společenským systémem (v Dupontově době s komunismem), ale že se jedná o konkrétního člověka. 
 
 
Antikrist bude lidská bytost, konkrétní člověk, nikoliv systém, režim nebo ideologie. To víme jistě z Písma svatého, z patristických spisů a také ze soukromých zjevení, ačkoliv posledně zmíněné nezakládá definitivní důkaz.
  1. „Kristus vzešel ze Židů a on (Antikrist) vzejde ze Židů. Kristus přirovnal Své tělo k Chrámu a třetího dne jej pozvedl; a on také pozvedne kamenný Chrám v Jeruzalémě.“ (Sv. Hippolyt)
  2. „Antikrist, syn záhuby, se narodí v Korozainu, vyroste v Bethsaidě a začne vládnout v Kafarnaum dle toho, co řekl Náš Pán Ježíš v evangeliu: „Běda tobě Korozain! Běda tobě, Bethsaido! ... A ty, Kafarnaum, nebylos povýšeno až do nebe? Až do pekla budeš svrženo!!“ (Luk 10, 13) Antikrist vykoná tisíc zázraků na zemi. Slepým vrátí zrak, hluchým sluch, chromí budou chodit, mrtví ožívat, aby, bylo-li by to možné, byli oklamáni jeho magickým uměním i vyvolení. Antikrist nadmutý pýchou triumfálně vstoupí do města Jeruzaléma a usedne na trůn v Chrámu, aby byl uctíván jako by byl Synem Božím. Protože jeho srdce bude opojené domýšlivostí, zapomene, že je pouhým člověkem a synem ženy z kmene Dan.“ (Sv. Zenobius)
  3. „Antikrist se narodí z židovských rodičů z kmene Dan, jeho matka však nebude pannou, jak mnozí věří. Jako Duch Svatý vstoupil do srdce Panny Marie, tak ďábel vstoupí do matky Antikrista a jeho ďábelská síla jej vždy bude podporovat. Babylon bude místem jeho narození, bude však vychován a vyučen v Bethsaidě a Korozainu. Po výchově v rukách zhoubných duchů odejde do Jeruzaléma a usadí se v Chrámu, který obnovil. Podrobí se rituálu obřízky a bude prohlašovat, že je Synem Všemohoucího Boha. Jeho prvními konvertity budou králové a vladaři. Jeho vliv se bude rozprostírat od moře k moři převážně na základě síly a přesvědčivé výřečnosti. Ti, kteří v něj věří, budou označeni znamením na čele. Po tři a půl roku bude vládnout a na konci tohoto období usmrtí Henocha a Eliáše, kteří mu předtím vzdorovali tím, že hlásali pravou víru. Brzy poté se objeví Kristus a Antikrist bude zabit Archandělem Michaelem.“ (Mnich Adso, 10. století)
  4.  „Bratří, pokud se týká příchodu Pána Našeho Ježíše Krista a našeho spojení s ním, prosíme vás, abyste se nedali hned pomásti na mysli nebo děsiti ani (prorockým) duchem ani slovem ani listem od nás prý poslaným, jako by onen den Páně (již) nastával. Nedejte se jiným nijak svésti! Nejdříve totiž musí přijíti odpadnutí a objeviti se člověk hříchu, syn záhuby, protivník, jenž se bude povyšovat nade všechno, co se jmenuje Bůh a nebo čemu se vzdává božská pocta; dokonce se posadí v chrámě Božím a bude si počínati, jako by byl Bohem.“ (2 Sol 2: 1-4)
  5. Těchto několik pasáží postačuje k tomu, abychom si ukázali, že Antikrist bude vskutku člověkem. Ukazují tím pádem také, že nebude ateistou, protože bude tvrdit, že je Bohem a Synem Božím, což samo o sobě uznává, že Bůh není mytická bytost jak tvrdí komunisti. Navíc shromáždí židovský lid – čehož chtějí komunisti dosáhnout jen stěží. Nejde proto na rozum, proč by měl kdokoliv říkat, psát a znovu psát navzdory všem námitkám, že komunismus je Antikristem.
  6. Navrhuji nyní představit další důkaz, abych ukázal absurditu takového tvrzení. V každém případě vyzývám čtenáře, aby se zastavil a zeptal se sám sebe, zda se tyto pasáže hodí na komunismus.
  7. „V každém ohledu se tento Podvodník snaží o to, aby vypadal jako Boží Syn. Kristus je králem věcí nebeských i pozemských a Antikrist bude králem země. Spasitel poslal apoštoly ke všem národům a on podobným způsobem pošle falešné apoštoly. Kristus shromáždil rozptýlené stádo a on podobným způsobem shromáždí rozptýlený židovský lid. Kristus se objevil v podobě člověka a on podobným způsobem přijde v podobě člověka.“ (Sv. Hyppolit)
  8. „Tento bezbožný člověk ... bude vydávat příkazy, aby byl sám uctíván jako Bůh. Protože řekne, že je Kristem, ačkoliv bude Jeho nepřítelem. Aby se mu uvěřilo, obdrží moc činit zázraky, aby oheň sestupoval z nebe, slunce se odchýlilo ze své dráhy a obraz, který vytvořil, mohl hovořit. A takovými divy přiměje mnohé, aby jej uctívali a aby přijali jeho znamení na svou ruku nebo čelo. A ti, kteří jej nebudou uctívat a nepřijmou jeho znamení, zemřou rafinovaným mučením. Takto zničí skoro dvě třetiny, třetina uprchne na pusté samoty. On však zběsilý a zuřící nesmiřitelným vztekem povede armádu a oblehne hory, do nichž utekli spravedliví. A když ti uvidí, že jsou obleženi, budou silným hlasem úpěnlivě prosit Boha a Bůh je vyslyší a pošle jim Zachránce...“ (Lactantius)
  9. „Mnozí však, kteří slyší Písmo svaté a mají jej ve svých rukách a mají ho na paměti s pochopením, uniknou jeho klamu. Protože jasně prohlédnou jeho záludný zevnějšek a jeho falešný podvod a uniknou jeho rukám a odeberou se do hor a skryjí se v jeskyních země; a budou hledat Přítele člověka se slzami a se zkroušeným srdcem: a On je zachrání z těchto osidel a Svou pravou rukou zachrání z jeho nástrah ty, kteří Jej úpěnlivě prosí úctyhodným a poctivým způsobem.“ (Sv. Hyppolit)
  10. „Antikrist bude učit, že Kristus byl podvodníkem a nikoliv skutečným Synem Božím.“ (Sv. Hilarius)
  11. „Na zemi se znovu objeví Nero jako posel a předchůdce Zlého, který přichází ke zkáze země a rozvrácení lidstva.“ (Lactantius)
  12. „Jednoho dne jsme se zeptali sv. Martina z Tours na konec světa a on řekl, že Nero a Antikrist přijdou jako první. Nero si podmaní deset králů a bude vládnout v zemích na Západě. Pronásledování, které zavede, půjde až tak daleko, že bude vyžadovat uctívání pohanských model. Antikrist se prvně zmocní říší na Východě; Jeruzalém bude jeho sídlem a hlavním městem říše. Znovu vystaví město i chrám. Jeho pronásledování bude obnášet popření Kristova božství (on sám bude předstírat, že je Kristem) a zákonem všem vnutí obřízku. Nakonec sám Nero zahyne rukama Antikrista. Takto bude celý svět a jeho národy přiveden pod jeho jho, než bude tento bezbožný podvodník při Kristově příchodu přemožen.“ (Sulpicius Severus)
  13. (Poznámka 1). Znovuobjevení Nera neznamená vzkříšení skutečného Nera, ale příchod člověka tak špatného, jako on, nebo možná člověka se stejným jménem.
  14. (Poznámka 2). Antikristova vláda má trvat do druhého Kristova příchodu. Nemůže to být komunismus, komunismus je však jistě sám o sobě pokusem ďábla zničit Království Boží. Zde může být užitečné si připomenout různé „plány“ (a jejich částečné selhání) použité ďáblem ke zničení křesťanství, které ho pokaždé vedou k tomu, aby vyzkoušel nový „plán“.
  15. Tak jsme měli reformaci v 16. století na konci tisíce let míru v Církvi. Ve světě věřících, jaký tehdy byl, bylo nemyslitelné hlásat ateistickou filozofii. Cílem ďábla bylo oslabit a možná zničit katolickou Církev tím, že ji nahradí zeslabenou formou křesťanství. Neuspěl, protože katolická Církev stále žije; uspěl však v tom, že zasadil semena nesváru a rozdělení a v tom, že povzbudil filozofii liberalismu, která přišla s protestantismem a postupně přešla z náboženské oblasti do hospodářské a politické.
  16. Liberalismus byl Církví zavržen; liberální katolíci byli varováni a odsouzeni Řehořem XVI. a Piem IX. v 19. století. Lev XIII. znovu potvrdil tento odsudek svých předchůdců a zvláště odsoudil koncept tzv. „křesťanské demokracie“ (protože demokracie je politickým vyjádřením liberalismu, zatímco kapitalismus je jeho vyjádřením hospodářským). Modernisti však převzali pochodeň podvratné činnosti a omylu a na počátku 20. století je odsoudil sv. Pius X. Jejich myšlenky se však dále šířily v podzemí po dobu padesáti let až jejich přítomnost přiměla Pia XII. vydat encykliku „Humani Generis“. Ale když Pius XII. v roce 1958 zemřel, uspěli noví heretici, nyní známí jako „progresivisti“, při infiltrování Církve na nejvyšších místech. Zde se nacházíme v roce 1975. „Progresivismus“ je vlastně náboženským vyjádřením liberalismu.
  17. V oblasti politiky dal liberalismus zrod demokracii. To jsem probíral ve své knížečce „Papeži a demokracie“. V oblasti hospodářské jsme měli kapitalismus. Kapitalismus je založen výlučně na zisku, nikoliv na potřebách člověka. Pravda, nedá se očekávat, že společnost nebo korporace bude pracovat se ztrátou, a z toho důvodu je zisk zcela legitimní pohnutkou, ba dokonce je nutným stimulem, který je ničen kdekoliv se socialismus dostane k moci, čímž [socialismus] přináší naprostý hospodářský chaos. Ale i když je motiv zisku nezbytnou podmínkou, nesmí převážit nad jinými faktory, a ačkoliv je zcela oprávněný ke zvýšení výroby spotřebního zboží, nemůže tolerovat spekulaci u neexistujících peněz vytvořených čistě v účetních záznamech. A obávám se, že to je na rozdíl od soukromého podnikání podstatou kapitalismu. Abyste si byli jistí, když zničíte soukromé podnikání, zničíte také soukromý kapitalismus, ale na rozdíl od zjednodušujících řešení socialistů, je možné kontrolovat kapitalismus, aniž by bylo zničeno soukromé podnikání. Toho se dosáhne, až se bankám upře právo tisknout neexistující peníze.
  18.  Co je dalšími zly liberalismu? Jakým způsobem ďábel uspěl při podkopávání naší křesťanské civilizace, když dal zrod reformaci v 16. století? Úplná odpověď by si žádala mnoho stran; zmíním jen jeden příklad: kvůli nadřazenosti naší křesťanské kultury bylo spravedlivé a žádoucí, aby západní národy přinesly nekřesťanům výhody svého vědění. Říká se tomu kolonizace. Protože však kolonizace sotva začala, když národy Západu opustily svou křesťanskou filozofii, stala se kolonizace v mnoha případech nečestnou záležitostí lépe známou jako kolonialismus. Barevné národy nebyly nikdy získány pro náš způsob myšlení, protože v jejich očích jsme byli vykořisťovateli. Přesto jsme jim dali práci, řád a do určité míry prosperitu. Současně jsme je však živili našimi smrtícími liberálními koncepty a jejich elity vychované na našich bezbožných univerzitách měli na mysli jediný cíl: setřást co nejrychleji západní jho – a my jsme je naučili jak. Taková je rozpornost liberalismu: vykořisťuje z čiré hrabivosti, říká však vykořisťovaným, proč by měli setřást jho a jak to mají udělat! Po druhé světové válce tedy rychlým tempem nastala dekolonizace. To však naše bývalé otroky neuspokojilo; jen je to podnítilo, aby žádali více a byli militantnější, protože naše liberální filozofie je nyní také jejich filozofií. Dnes nás neváhají vydírat a ohrožovat samotný život západních národů tím, že jim odpírají ropu, kterou potřebují. A toho dosáhl liberalismus. Kdybychom je naučili křesťanství namísto filozofování, mohli být našimi nejlepšími a nejvděčnějšími přáteli.
  19. Takové jsou v několika odstavcích zlé důsledky liberalismu v náboženství, hospodářství a politice. Je proto docela jasné, že ďábel dosáhl určitého úspěchu, když dal povstat reformaci v 16. století. Nezničil tam a tehdy katolickou Církev, semena však vyrostla a nesou dnes své otrávené plody.
  20. S Francouzskou revolucí v roce 1789 se ďábel dostal o úroveň dál. Tentokrát katolická Církev měla přísahat věrnost státu, dva papeži byli odstraněni silou z Vatikánu a uvězněni, tisíce kněží a jeptišek bylo zabito. Revolucionáři však stále považovali za nerozumné upřít existenci Bohu, jehož nazývali „nejvyšší bytostí“. Ateismus byl ponechán pro další fázi. Církev se v 19. století vzpamatovala, ďábel však uvolnil další síly destrukce v rodící se filozofii komunismu, protože ten pocházel přímo od Francouzské revoluce.
  21. Posledním pokusem byla ruská revoluce v roce 1917. Tentokrát byla připravena scéna pro otevřené popření existence Boží, pro masová pronásledování a pro pečlivě naplánované zabití vyhladověním doslova milionů rolníků nepřátelských novému režimu. Ďáblovi však netrvalo dlouho, aby si uvědomil, že dokonce ani tohle nemůže zničit náboženské city lidu. Proto komunisti začali s politikou infiltrace a dialektické polemiky (dialogu). Vytřídili se komunističtí agenti a byli na Krymu a jinde vzděláni na kněze. Byly obsazeny katolické noviny a časopisy a komunisti předstírali ovzduší respektu ve vzájemných vztazích s křesťany. Této fáze se dosáhlo v roce 1975 a její úspěch se zdá evidentní. Zdání však klamou a i toto selže a komunisti se vrátí k politice krvavé destrukce. To bude čtvrtým velkým pokusem ďábla. Nebude se to omezovat na Rusko jako v roce 1917, bude to celosvětové. Také to však selže. Proto, když si ďábel uvědomí, že ateistický materialismus nemá moc zničit Království Kristovo, pokusí se o odlišný úklad: dá vzejít Antikristu, nikoliv aby popřel Boží existenci, ale aby byl uctíván jako Bůh sám. Protože nemohou-li se srdce lidí obejít bez pojmu Boha, řekněme jim, že já jsem Bůh. Takový bude cíl ďábla skrze Antikrista a církevní otcové nám říkají, že to tak je.
  22. „Usedne v Chrámu Božím jako by byl Kristem a povede na scestí ty, kteří jej budou uctívat.“ (Sv. Irenej)
  23. „Tento prokletý je poslán ďáblem, aby uvedl lidi v omyl.“ (Sv. Hildegarda)
  24. „Antikrist se narodí poblíž Babylonu. Získá si podporu mnoha za pomoci darů a peněz. Zaprodá se ďáblovi a poté nebude mít žádného strážného anděla ani svědomí.“ (Sv. Jeroným)
  25. „Dan, řekl Mojžíš, je mládětem lva; a když jmenoval kmen Dan, jasně označil kmen, jemuž je souzeno, že z něj vzejde Antikrist.“ (Sv. Hyppolit)
  26. „Dan ten povede pře svého lidu jako jeden z kmenů Izraele. Hadem na cestě buď Dan, buď na stezce růžkatou zmijí, jež do paty uštkne koně, že se jeho jezdec skácí nazpět.“ (Genesis 49:16,17)
  27. „On svolá všechen lid k sobě, ze všech zemí z Rozptýlení, učiní je svými, jako by byli jeho vlastními dětmi, a slíbí obnovit jejich zemi a opět ustanovit jejich království a národ, aby jimi mohl být uctíván jako Bůh.“ (Sv. Hyppolit)
  28. Poslednímu soudu bude předcházet Antikrist, který se bude pokoušet oklamat lidi čtverým způsobem:
·         Falešným výkladem Písma svatého, v němž se bude snažit prokázat, že je Mesiášem slíbeným v Zákoně.
·         Tím, že bude činit zázraky. (Tj. falešné zázraky)
·         Tím, že bude rozdávat dary.
·         Tím, že bude uštědřovat tresty. (Sv. Anselm)
  1. „Antikrist bude vládnout světu z Jeruzaléma, z nějž učiní skvostné město.“ (Sv. Anselm)
  2. „Protože až přijde a sám od sebe soustředí ve své vlastní osobě odpadlictví a dosáhne čehokoliv, co učiní dle své vůle a výběru, usedne také v Chrámu Božím, aby jej jeho důvěřivé oběti mohly uctívat jako Krista...“ (Sv. Irenej)
 
31. „Antikrist bude překonávat v zlobě, zvrácenosti, chlípnosti, nemravnosti, bezbožnosti a nemilosrdnosti a krutosti všechny lidi. Proto jej sv. Pavel rozhodně nazývá ´člověkem hříchu, synem záhuby, protivníkem...[který] ... přijde podle působení satanova se vší svou mocí, s podvodnými divy a zázraky a s všelikým hříšným podvodem..´ (2 Sol. 2). Svou velkou mocí, podvodem a zlým úmyslem uspěje při nalákání či přinucení dvou třetin lidstva, aby jej uctívaly; zbývající třetí část lidí bude dále pokračovat věrně ve víře a v uctívání Ježíše Krista zcela neochvějně. Ale ve svém satanském vzteku a zuřivosti bude Antikrist pronásledovat tyto statečné a zbožné křesťany během tří a půl roku a mučit je s takovou krajní krutostí, všemi starými i nově vynalezenými mučícími nástroji, že překoná všechny předešlé pronásledovatele Církve dohromady. Uloží všem svým stoupencům, aby měli na svém čele nebo pravé ruce vtisknuté znamení Šelmy a umoří hlady všechny ty, kteří jej odmítnout přijmout.“ (Sv. Cyril Jeruzalémský)
32. „A také církve budou bědovat mocným nářkem, protože ani oběť, ani kadidlo nebudou přítomné, ani bohoslužba přijatelná pro Boha; ale sanktuária kostelů budou jako chata správce zahrady a Svaté Tělo a Krev Krista se v těch dnech nebudou vystavovat. Veřejná bohoslužba bude potlačena, zpěvy žalmů ustanou, čtení Písma nebude slyšet, bude však pro lidi temnota a bědování a bědování a trápení a trápení. V té době bude stříbro a zlato vyhozeno na ulici a nikdo je nebude shromažďovat, ale všechny věci budou představovat přestupek. Všichni budou dychtit utéct a skrýt se a nikde nebudou moct nalézt útočiště před trápeními Nepřítele, když však ponesou jeho znamení, budou okamžitě uznáni a prohlášeni za jeho. Bude strach venku a chvění uvnitř ve dne i v noci. Na ulicích i v domech budou ležet mrtví, na ulicích i v domech bude hlad a žízeň; na ulicích i v domech bude rozruch a v domech bude bědování. A krása tváří uvadne, protože jejich podoba bude jako u těch, kteří jsou mrtví; a krása žen uvadne a touha všech mužů se vytratí. Ale navzdory tomu všemu ani pak neponechá milosrdný a dobrotivý Bůh lidstvo bez nějaké útěchy, i ony dny zkrátí na období tří a půl roku a omezí tu dobu kvůli zbytku těch, kteří se skrývají v horách a jeskyních, aby semknutý šik všech těch světců zcela neselhal. Ty dny však uplynou překotně a království Podvodníka a Antikrista bude rychle odstraněno. A pak nakonec uspořádání tohoto světa v okamžiku pomine a moc lidí se stane ničím a všechny viditelné věci budou zničeny.“ (Sv. Hyppolit)
33. „Prostřednictvím událostí, které nastanou v době Antikrista, se ukáže, že on, protože je apostatou a lupičem, dychtí po tom, aby byl uctíván jako Bůh, a že ač pouhý otrok, chce být prohlášen za krále. Protože bude obdařen vší mocí ďábla, nepřijde jako pravý král, ne jako legitimní král poslušný Boha, ale jako bezbožný, nespravedlivý a nezákonný král, jako zločinný a vražedný apostata, jako lupič soustředící v sobě satanskou apostazi a odstraňující modly, aby přesvědčil lidi, že on sám je Bohem.“ (Sv. Irenej)
34. „Ale ten, kdo čte tuto pasáž, dokonce i v polospánku, nemůže nevidět, že království Antikrista zuřivě, ačkoliv na krátkou dobu, přepadne Církev před tím, než Poslední soud Boží nastolí věčnou vládu svatých. Protože je jasné z kontextu, že čas a dva časy a půl času znamená rok a dva roky a půl roku, to jest tři a půl roku. Někdy je v Písmu svatém tatáž věc označena měsíci. Protože ačkoliv slovo časy se zde zdá být užito v latině v neurčitém způsobu, je to tak jen proto, že Latinící nemají dvojné číslo, jako jej mají Řekové a jak mají údajně také Židé. Časy se proto používají pro dva časy. Je známým tématem v rozpravách a srdcích věřících, že v posledních dnech před Posledním soudem Židé uvěří v pravého Krista, to jest našeho Krista, díky onomu velikému a obdivuhodnému proroku Eliášovi, který jim vyloží Zákon. Protože nikoliv bez důvodu doufáme, že před příchodem našeho Soudce a Spasitele přijde Eliáš, jelikož máme dobrý důvod věřit, že je nyní naživu. Byl totiž vzat z této země v ohnivém voze, jak nás Písmo svaté zcela zřetelně informuje. Proto, když přijde, podá duchovní vysvětlení Zákona, který Židé v současnosti chápou světsky...“ (Sv. Augustin)
35. „Během tří a půl roku Antikristovy vlády pošle Bůh Henocha a Eliáše na pomoc křesťanům.“ (Sv. Benedikt)
36. (Poznámka). Na rozdíl od Nera zmíněného v odstavcích 11, 12, a 13, přijdou Henoch a Eliáš na zemi jako osoby. Nejde však o vzkříšení, protože jejich těla byla proměněna a vzata do nebe, aniž by prodělala smrt.
37. „Antikrist bude posedlý Satanem a bude nemanželským synem Židovky z východu.“ (Sv. Jan Zlatoústý)
38. „Antikrist bude léčit nemocné, pozvedat mrtvé, obnovovat zrak slepých, sluch hluchých, řeč němých; přivolává bouře a tiší je, přejmenovává hory, přiměje stromy kvést a uvadat na slovo, obnoví jeruzalémský chrám a z Jeruzaléma učiní hlavní město světa s obrovskou hojností skrytých pokladů.“ (Rabanus Maurus, soukromé zjevení)
39. (Poznámka). Antikrist nemůže činit pravé zázraky; nemůže vrátit život mrtvým. Může však znovu pozvednout ty, kteří se zdají být mrtví podle lidského vědění a zkušenosti, ale ještě nejsou opravdu mrtví. Může také rozpohybovat mrtvá těla Satanovou mocí tak, aby vypadala jako živá. Co se týče jeho léčivé moci a jeho nadvlády nad živly a rostlinstvem, není to vůbec nemožné, protože na nadpřirozených silách je mnohem víc, než se obecně přijímá. Tyto všechny bude mít díky svému pánovi, ďáblovi. Nám se samozřejmě takové divy jeví jako zázračné, ale ve striktně teologickém smyslu nejsou. Všimněte si, že R. Maurus neřekl „křísit mrtvé“, ale „pozvedat mrtvé“, což je výrazně odlišné, protože slovo vzkřísit, navzdory svým etymologickým omezením, je všeobecně chápáno ve významu „přivést k životu“, zatímco slovo pozvedat toto neimplikuje. (Viz též odstavec 3, 52 a 55)
40. „Sedm let před Koncem oceán zaplaví Irsko, aby ďábel nemohl zavládnout nad tímto národem.“ (Sv. Patrik)
41. „Sedm let před Posledním dnem moře potopí Irsko v jedné záplavě.“ (Sv. Columbkille)
42. „Moře uchvátí Irsko sedm let před soudným dnem.“ (Sv. Nennius)
43. „Moře zaplaví Irsko sedm let před soudem.“ (Leabhar Breac)
44. „V posledních dnech padne bída na mnoho lidí a pokaždé, když Angličané budou páchat velké zlo proti dětem Irska, pak budou Angličané vyhnáni a Irsko se stane majetkem svých právoplatných vlastníků.“ (Sv. Maeltamhlacht, 7. století)
45. (Poznámka). Toto proroctví, které bylo učiněno pět století před tím, než si Angličané začali podmaňovat Irsko, je zde podáno pouze k potvrzení toho, že naše časy jsou Posledními časy, protože Irsko je nyní nezávislým národem, ačkoliv severní část je stále pod anglickou kontrolou.“
46. „Irsko bude po staletí prožívat anglický útlak, ale zachová svou víru Bohu a Jeho Církvi. Na konci této doby bude Irsko osvobozeno a naopak Angličané budou muset vytrpět přísné tresty. Irsko však bude nápomocné při přivedení Angličanů zpět k jednotě Víry.“ (Sv. Patrik, 12. století)
47. (Poznámka). Toto proroctví bylo učiněno čtyři století před tím, než byla založena (heretická) anglikánská církev.
48. „Angličané se navzájem zradí, čehož výsledkem bude, že jejich svrchovanost bude zrušena a oni poskvrní své meče a válečné sekery krví ... Angličané a Irové z Irska se sjednotí v jedné konfederaci proti silám Sasů ... Jeden panovník bude vládnout v Irsku, nad Angličany a pravými Iry. Za vlády tohoto člověka nebude lid trpět žádnou bídou.“ (Sv. Senanus, 6. století)
49.  (Poznámka). Odkazuje se zde na přicházející anglickou revoluci a vpád sil sídlících v Německu, nemusí to však být během Antikristova pronásledování.
50. „Bůh poučuje tajemným způsobem Henocha a Eliáše v ráji. Bůh jim ukazuje díla lidí, jak by je mohli pozorovat nefalšovanýma očima. Tito dva lidé jsou proto mnohem moudřejší než všichni moudří lidé dohromady. Tatáž síla, která vzala Henocha a Eliáše ze země, je za bouřlivého větru zase přinese zpět v době, kdy bude Antikrist šířit svou falešnou nauku. Dokud budou dlít mezi lidmi, budou vždy po čtyřiceti dnech občerstvováni. Mají od Boha poslání vzdorovat Antikristovi a vést chybující zpět na cestu spásy. Oba muži, význační věkem a postavou, budou promlouvat k lidem: ´Tento prokletý je poslán ďáblem, aby vedl lidi do omylu. My jsme byli Bohem zachováni na tajném místě, kde jsme nezakoušeli utrpení lidí. Nyní jsme Bohem posláni, abychom vzdorovali herezi tohoto ničitele. Podívejte se, zda se vám podobáme postavou a věkem.´ A protože svědectví obou bude souhlasit, bude se jim věřit. Všichni budou následovat tyto dva staré muže a zříkat se hereze. Oni budou navštěvovat všechna velkoměsta a města, kde předtím Antikrist zasel svou herezi, a silou Ducha Svatého budou činit zázraky. Všechen lid z nich bude velmi udiven. Henoch a Eliáš budou mást stoupence Satana údery hromu a ničit je a posilovat křesťany ve víře. Proto budou křesťané spěchat k mučednictví, které pro ně syn zla připraví, jako na hostinu, takže se vrazi unaví počítáním mrtvých kvůli jejich velikému počtu, protože krev poteče jako řeka.
Henoch a Eliáš se naučili mnoho moudrosti a vědění v ráji, když čekali na svůj návrat na zemi. Bůh jim, až budou na zemi, dá pokyny každých čtyřicet dní. Obdrží výjimečné milosti a sílu od Boha, aby je užili proti Antikristovi.
Až se nikde nebude dbát obav z Boha, nastanou násilné a zuřivé války. Mnoho lidí bude zabito a mnoho měst bude proměněno v hromady odpadu.
Ke konci dní trvání světa se objeví Syn Zkaženosti a Zmaru a bude vládnout jen po krátkou dobu, což je období, které odpovídá chvíli, kdy slunce zmizelo za horizontem, to jest, přijde v posledních dnech světa. Nebude Satanem samotným, ale člověkem rovnajícím se mu a připomínajícím ho v otřesné ošklivosti. Jeho matka, nemravná žena posedlá Ďáblem, bude žít na poušti jako prostitutka. Bude prohlašovat, že nezná totožnost jeho otce a bude tvrdit, že jí byl její syn dán Bohem nadpřirozeným způsobem, jako u Dítěte Blahoslavené Panny. Oklamanými lidmi pak bude uctívána jako svatá.
Antikrist přijde ze země, která leží mezi dvěma moři a bude praktikovat svou krutovládu na východě. Po jeho narození se objeví falešní učitelé a nauky a budou následovány válkami, hladomory a smrtící nákazou.
Jeho matka nechá zřídkakdy někoho, aby jej viděl, a přesto se jí magickým uměním podaří získat pro něj lásku lidu. Bude vychováván na různých tajných místech a budou jej držet v ústraní až do úplné dospělosti. Až dospěje do plné mužnosti, veřejně vyhlásí nauku nepřátelskou vůči náboženství. Bude k sobě lákat a přitahovat lidi tím, že jim zaručí úplné zproštění dodržování všech Božích i církevních příkazů a tím, že jim odpustí jejich hříchy a bude po nich požadovat pouze víru v jeho božství. Odmítne a zavrhne křest a evangelium. Otevře ústa, aby učil rozpor. Řekne: ´Ježíš Nazaretský není synem Božím, jen podvodníkem, který se vydával za Boha; a jím založená Církev je jen pověrou.´ Pravý Kristus přišel v jeho [Antikristově] osobě. Řekne: ´Já jsem spasitel světa.´ Zvláště se bude snažit přesvědčit Židy, že je Mesiášem poslaným od Boha a Židé ho jako takového přijmou. Jeho nauka víry bude převzata z židovského náboženství a zdánlivě se nebude moc lišit od základní nauky křesťanství, protože bude učit, že existuje jeden Bůh, který stvořil svět, který je vševědoucí a zná myšlenky člověka a je spravedlivý, který odměňuje ty, jež jsou poslušní jeho příkazů, a trestá ty, jež je porušují, který křísí všechny mrtvé v pravý čas. Tento Bůh hovořil skrze Mojžíše a proroky a proto se zásady mosaického zákona mají dodržovat, zvláště se má dodržovat obřízka a šábes, i tak se však bude pokoušet zvrátit všechen řád na zemi. Proto je v Písmu sv. nazýván „člověkem nepravosti“. Bude si myslet, že může změnit dobu a zákony. Odhodí všechny zákony, mravy a náboženské zásady, aby k sobě přivedl svět. Zaručí úplnou svobodu od Božích přikázání a příkazů Církve a dovolí každému žít, jak mu jeho vášně přikazují. Tím, že to učiní, doufá, že bude lidem uznán jako osvoboditel ze jha a jako příčina blahobytu ve světě. Bude se snažit učinit náboženství pohodlným. Bude říkat, že se nemusíte postit a ztrpčovat si svůj život sebezáporem jako to činili lidé ve dřívějších dobách, kdy neměli žádný pojem o Boží dobrotě. To bude stačit, aby milovali Boha. Nechá lidi těšit se dle libosti, takže budou litovat nešťastné lidi dřívějších století. Bude kázat volnou lásku a roztrhá na kusy rodinná pouta. Bude se posmívat všemu svatému a s ďábelským výsměchem zesměšňovat všechny milosti Církve. Odsoudí pokoru a bude podporovat pyšná a děsivá dogmata. Zboří to, co Bůh učil ve Starém i Novém Zákoně a bude tvrdit, že hřích a neřest nejsou hříchem a neřestí. Stručně řečeno, prohlásí cestu do pekla za cestu do nebe.
Až velký vládce (Velký Monarcha, který má vládnout Evropě po zhroucení komunismu) takřka úplně vyhladí Turky, obrátí se jeden ze zbývajících mohamedánů, stane se knězem, biskupem a kardinálem a až bude zvolen nový papež (bezprostředně před Antikristem), zavraždí tento kardinál papeže před jeho korunovací z žárlivosti, protože sám bude chtít být papežem; pak když druzí kardinálové zvolí dalšího papeže, prohlásí se tento kardinál vzdoropapežem a dvě třetiny křesťanů půjdou s ním, On, stejně jako Antikrist, je potomkem kmene Dan.
Znamení (Antikrista) bude ďábelským znamením křtu, protože bude takto člověk označen za stoupence Antikrista a také Ďábla v tom, že se tímto vzdává vlivu Satana. Kdokoliv, kdo nebude mít toto znamení Antikrista, nemůže cokoliv kupovat, ani prodávat a bude sťat.
Nakloní si vladaře, mocné a bohaté, přinese zkázu těch, kteří nepřijmou jeho víru, a nakonec si podrobí celou zemi.
Ulice Jeruzaléma pak budou zářit nejjasnějším zlatem krve křesťanů, která poteče jako voda. Zároveň se Antikrist pokusí zvětšit své zázraky. Jeho popravčí budou konat takové zázraky až budou mučit křesťany, že si lid bude myslet, že Antikrist je pravým Bohem. Popravčí nedovolí křesťanům získat si snadno mučednickou korunu, protože se budou snažit prodlužovat jejich bolest, dokud se nezřeknou své víry. Přesto někteří obdrží zvláštní milost od Boha, že zemřou během tohoto mučení.
Antikrist přinutí zemi se pohnout, srovná hory se zemí, vysuší řeky, způsobí hromy a blesky a krupobití, odstraní listí ze stromů a zase je na stromy vrátí, přiměje lidi onemocnět a vyléčí je, vyžene démony, zvedne mrtvé k životu. Zdánlivě bude ukřižován a vstane z mrtvých. Celkově budou křesťané ohromeni a budou v těžkých pochybách, zatímco stoupenci Antikrista budou utvrzeni ve své mylné víře.
Nakonec, když přemění všechny své plány na realitu, shromáždí své vyznavače kolem sebe a řekne jim, že nyní vystoupá na nebesa. Avšak ve chvíli nanebevstoupení jej zasáhne blesk a zničí jej. Plánované vstoupení na nebesa bude připraveno za pomoci lstivého použití důmyslného zařízení a ve chvíli, kdy se tato událost bude mít udát, vytvoří [toto zařízení] oblak, který bude šířit nesnesitelný zápach. Tím mnoho lidí opět přijde k rozumu a pochopí.
Pak by se lidé měli připravit na Poslední soud, na den, který je doopravdy zahalen tajemstvím a je neznámý, není však vzdálený.“ (Sv. Hildegarda)
 
  1.  „Jako v Kristu přebývala veškerá plnost Božství, tak v Antikristu plnost veškeré zloby: ne sice tak jako by jeho člověčenství bylo přijato ďáblem v jednotě osoby ... nýbrž protože mu ďábel ponoukáním dokonaleji vlije svou zlobu než všem ostatním. A podle toho všichni jiní zlí, kteří byli napřed, jsou jako jakýsi obraz Antikristův.“ (Summa III:8:8)
„Jest však věděti, že, ač taková díla démonů, která se nám zdají zázraky, nedosahují pravého pojmu zázraku, jsou přece někdy opravdové věci. Jako mágové Faraonovi skrze sílu démonů udělali pravé hady a žáby.“ (Summa II-II:178:1)
„Nebo lze říci, že všechna ona znamení, jež budou před soudem, počítají se do doby soudu, takže den soudu všechna ona obsahuje. Pročež, až znameními, jevícími při dni soudu, budou lidé poděšeni, přece než se ona znamení počnou objevovati, budou bezbožní věřiti ve svůj pokoj a bezpečnost, vidouce po smrti Antikristově, před příchodem Kristovým, že není ihned skonání světa, jak dříve mínili.“ (Summa, dodat. 73:1) (Sv. Tomáš Akvinský)
„Eliáš byl vyzdvižen do nebe vzduchového, ne však do nebe ohňového... a podobně ani Henoch, nýbrž byl unesen do pozemského ráje, kde se věří, že žije až do příchodu Antikristova.“ (Summa III:49:5)
  1. „Zločin Antikrista je dvojí: On je proti Bohu a staví se před Krista. V opozici vůči Bohu se staví nad skutečného Boha, na místo všech falešných bohů a dokonce odpírá účast lidí na Svaté Trojici. Pýcha Antikrista překonává pýchu všech jeho předchůdců a stejně jako Cézar a Král Tyru bude říkat, že je Bohem a člověkem, a takto se představující usedne v chrámu.“
Antikrist bude zničen duchem Kristových úst. To jest Duchem Svatým či Kristovým příkazem, na základě něhož jej Michael zabije na Olivové hoře, odkud Kristus vstoupil na nebesa, stejně jako byl Boží rukou zničen Julián (Apostata).
„Antikrist se bude těšit svobodné vůli, skrze niž bude působit ďábel, jako to bylo řečeno o Jidášovi: ´Vstoupil do něj Satan´, tj. tím, že jej podněcoval. Bude klamat světskou mocí i konáním zázraků. Ve věci světské moci říká sv. Jan (Zjevení XIII): ´Ovládne zlaté a stříbrné poklady a veškeré bohatství Egypta.´ Bude předstírat moc zázraků. ´Bude činit veliké zázraky a dokonce přiměje oheň padat na zemi´ (Dan XI) a tak povede mnohé do omylu a kdyby to bylo možné, i vyvolené´ (Mat 24).
„Jeho zázraky však budou lží. Nikdo nemůže vykonat skutečný zázrak proti víře, protože Bůh není svědkem nepravdy. Proto nikdo hlásající falešnou nauku nemůže činit zázraky, kdežto člověk žijící dobrý život by mohl.“ (Komentář v II Sol., II Lec. I-III) (Sv. Tomáš Akvinský)
  1. „Poté, co budou zabiti ti dva proroci (Henoch a Eliáš), bude Antikristu dána největší moc na zemi. Pak na ulice postaví kotle s vařícím obsahem a přivedou tam muže, kteří jsou známí jako křesťani, a jejich ženy a děti, aby si vybrali, buďto vyznat božství Antikrista a tím si zachovat svou rodinu a být odměněni bohatstvím a bydlením, nebo vyznat křesťanskou víru a tím zvolit smrt ve vařícím kotli. V důsledku toho ženy a jejich děti, které si vyvolí umřít z lásky k Ježíši, budou vhozeny do ohnivé jámy pokryté dřevem a slámou a zapálené.
Oba muži jsou v ráji, kde žijí v dokonalé blaženosti a jedí stejné pokrmy, které kdysi jedl Adam. I oni se v poslušnosti k Bohu musí vyhýbat stromu, z nějž neměli Adam a Eva jíst. Ten strom není velký; jeho plody vypadají velmi půvabně a rozkošně jako růže, uvnitř však jsou svou povahou nakyslé, což naznačuje hořké zlo hříchu. Bůh toto ovoce zakázal, protože je člověku velmi škodlivé a i nyní je považováno za otrávené. Anděl doprovodí Henocha a Eliáše z ráje. Jas a dokonalá blaženost, které obklopovaly jejich těla, pak zmizí a oni opět obdrží pozemský vzhled a stanou se smrtelnými bytostmi. Jakmile spatří zemi, budou vystrašení jako lidi, kteří spatří oceán a nevědí, jak jej překonat. Budou jíst med a fíky a pít vodu smísenou s vínem, zatímco jejich duch bude sycen Bohem. Budou vypadat jako kazatelé posledního času utrpení, kdy většina dobrých lidí již zahynula jako mučedníci, a budou ještě po dlouhou dobu utěšovat lid. Henoch a Eliáš se přiblíží k Antikristovi; budou lidu říkat, kým je, čí mocí koná zázraky, jak přišel na svět a jaký bude jeho cíl. Pak bude mnoho mužů a žen obráceno.
Henoch a Eliáš odhalí lidu ďábelský podvod Antikrista. V důsledku toho je usmrtí. Po tři a půl dne budou jejich těla vystavena hanobení a stoupenci Antikrista se budou domnívat, že všechno nebezpečí je nyní minulostí, najednou se však těla obou proroků pohnou, vstanou a budou se dívat na dav a počnou chválit Boha. Nastane veliké zemětřesení podobné tomu, když došlo ke vzkříšení Krista: Jeruzalém bude částečně zničen a tisíce lidí zabity. Pak hlas z nebe zvolá: „Vystupte“, načež proroci vystoupí na nebesa, což povede k obrácení mnohých. Po jejich nanebevstoupení bude Antikrist vládnout třicet dní.“ (Sv. Mechtilda)
  1. „Tento Vládce lží bude přísahat na Bibli a vydávat se za paži Všemohoucího trestající věk zkaženosti.
Na počátku bude působit skrze vychytralost a zločin. Jeho zvědové zaplaví celý svět a on se stane pánem tajemství mocných. Zaplatí teologům, aby prokázali, že jeho poslání je od Boha.
Válka mu dá příležitost ujmout se své pravé role – tato válka nebude válkou, kterou povede proti francouzskému vládci, ale válkou, která během čtrnácti dní zahrne celý svět a snadno se rozpozná podle jeho znamení na jeho stoupencích.“
(Poznámka) Ke konci své vlády bude muset Velký Monarcha vést válku proti Antikristovi. Vyhraje ji, ale krátce nato zemře. Je pravděpodobné, že v této fázi své rostoucí moci ještě Antikrist nebude jako takový známý.
„Andělé osvítí lidi a oni budou v třetím týdnu přemýšlet, jestli je to skutečně Antikrist a když si uvědomí, že je, budou buď muset bojovat, aby jej svrhli, nebo se stát otroky.
Antikrist se pozná různě: zvláště bude hromadně zabíjet kněze, mnichy, ženy, děti a staré. Neukáže žádné slitování, ale ponese v ruce pochodeň jako barbaři, přesto se bude odvolávat na Krista! Jeho slova klamu budou připomínat slova křesťanů, jeho skutky však budou skutky Nerona a římských pronásledovatelů. Ve svém erbu bude mít orla, stejně jako jeho náměstek, další špatný vládce – posledně jmenovaný bude křesťanem, který zahyne, když bude proklet papežem, který bude zvolen na konci vlády Antikrista.
Nebude již vidět kněze a mnichy, jak zpovídají a udělují rozhřešení bojovníkům: částečně proto, že budou bojovat po boku jiných křesťanů a částečně proto, že papež, poté co prokleje Antikrista, vyhlásí, že všichni, kteří proti němu budou bojovat, půjdou do nebe jako mučedníci. Bula vyhlašující tyto věci znovu roznítí odvahu zbabělých a zapříčiní smrt vladaře, který bude spojencem Antikrista. Než však bude Antikrist svržen, bude zabito více lidí, než kdy bylo zabito ve zdech Říma.
(Poznámka) Toto je onen „Nero“, na nějž se odkazuje v odstavcích 11 a 12. Nero bude vládnout Západu po smrti Velkého křesťanského Monarchy francouzského původu.
„Lidstvo nikdy nečelilo takovému nebezpečí, protože vítězství Antikrista by bylo vítězstvím démona, který posedne jeho osobu. Bylo totiž řečeno, že dvacet století po Vtělení Slova se naopak vtělí Šelma a bude ohrožovat zemi tolika zly, kolik milostí přineslo Vtělení.
Před rokem 2000 se Antikrist projeví. Jeho armáda počtem předčí cokoliv, co si lze představit. V jeho vojscích budou křesťané a mezi obránci Beránka budou mohamedáni a pohanští vojáci.“ (Jan z Cleft Rock)
  1. „Největší opozice vůči Antikristovi vzejde z kázání Henocha a Eliáše, které on po 1260 dnech zničí. Po třech a půl dnech znovu vstanou. Prvních patnáct dní nastane vláda teroru. Ve věku 32 a půl let bude zabit na Olivové hoře, pravděpodobně sv. Michaelem. Jásot jeho stoupenců bude náhle ukončen všeobecným vražděním. Nastane čtyřicet pět dní pokání před Posledním soudem.
Po zničení Říma se objeví Antikrist a vyvýší se nad pohanská božstva a Svatou Trojici. Jeho jméno značí někoho, kdo je proti Kristu. Antikrist, zplozený hříšným mužem a ženou, do níž vstoupil ďábel, bude narozen z kmene Dan ve městě Korozainu. Dobrý anděl přidělený mu při jeho narození bude přinucen jej opustit, protože čarodějnice, čarodějové a jiné pochybné osoby povedou jeho vzdělání v Bethsaidě. Při příchodu do Jeruzaléma se prohlásí za Krista a prvně bude předstírat, že je svatý. Uspěje díky falešnému učení, zázrakům, darům, teroru a v tom všem mu bude pomáhat ďábel. A ve vzduchu se objeví zlý duch a sestoupí na jeho stoupence. On bude předstírat vzkříšení z mrtvých, způsobí, aby pršelo, aby kamenná vyobrazení hovořila, a vykoná další zázraky, všechny skrze moc ďábla. Povolání mrtvých zpět k životu bude jen zdánlivé; démoni, kteří vstoupí do mrtvých těl, vyvolají klamnou představu. Antikrist bude největším krutovládcem všech dob. Jeho přívrženci budou označeni jeho znamením. Démoni z pekla budou uvolněni. Židé jej budou vítat.“ (Richard Rolle z Hampole)
  1. „Bůh sám je veliký. Uskutečnilo se mnoho dobrého. Svatí budou trpět. Člověk hříchu přichází. Je zrozen z dvojí krve. Bílá květina bude pokrytá během desetkrát šesti měsíců a šestkrát dvaceti měsíců (během asi jednoho sta a osmdesáti měsíců) a zmizí a nikdy již nebude viděna.“ (Proroctví z Orvalu)
(Poznámka) Zde je možných mnoho výkladů, žádný by však neměl být považován za jistý. Zde jsou dva:
·         180 měsíců = 15 let, tj. Velký Monarcha zemře v roce 2015 a jeho vláda tedy započne mezi lety 1980 a 1990. V té době se také narodí Antikrist.
·         180 měsíců také může být v prorockém jazyce 180 let. Poslední legitimní francouzský monarcha přestal vládnout v roce 1830. O 180 let později, v roce 2010, také přestane vládnout jeho nástupce. (Prorocké výpočty jsou vždy riskantní.)
  1. „V době, kdy bude Antikristovi asi dvacet let, většina světa již ztratí víru.
Antikrist bude pocházet z kmene Dan. Lidé v té době budou velmi zkažení. Bude kázat lidu, přičemž bude létat ve vzduchu. Bůh zázračně zachová mnoho vroucích kněží a řeholníků v divočině a na poušti. Někteří z nich budou cestovat, aby povzbudili křesťany, aby zůstali pevní ve víře až do smrti.
Když bude zbožný křesťan úpěnlivě prosit Boha o pomoc před krucifixem ve svém pokoji, Satan jej bude vyrušovat v jeho modlitbách a mást ho. Způsobí, že z krucifixu bude vycházet hlas, který bude říkat: ´Proč Mě vzýváš, jako bych ti mohl pomoci? Nejsem Bůh, ani Spasitel světa, ale čaroděj, podněcovatel lidu a podvodník, protože jsem byl falešným prorokem a v důsledku toho jsem zavržen do věčného pekelného ohně. Proto mě již nevzývej, neboť vzýváním mě zvyšuješ bolest, kterou musím trpět v pekle. Mocí Všemohoucího Boha, jehož evangelium se nyní káže po světě, jsem nabádán a přinucen říct ti pravdu a odhalit ti, že já nejsem Syn Boží, ale spíše největší čaroděj, který kdy na světě byl, a proto musím po celou věčnost trpět nejtěžšími bolestmi bez naděje na vykoupení.´ Také obrazy Matky Boží budou příležitostně promlouvat, když se před nimi někdo bude modlit: ´Zastav své prosebné modlitby. Já nejsem Matka Boží. Nemám žádnou moc u Boha. Jsem jen bídné stvoření. Měl bys nalézt útočiště u pravého Bratra Nejvyššího, jehož učení vás dnes učí.´ Totéž se bude dít s obrázky svatých. Bude to ďábel, kdo mluví z krucifixů a obrázků, ale jen nemnozí si to uvědomí, naopak mnozí nadšeně poběží k apoštolům Antikrista, aby přijali nové náboženství. Z příkazu těchto apoštolů pošlapou krucifix a svaté obrázky a roztrhají je na kousky.
Když bude mít nějaká matka své nemluvně v náručí nebo jej uloží do kolébky, začne na ni jasným a zřetelným hlasem mluvit a uznávat božství Antikrista a naléhat na matku, aby opustila Krista a obrátila se k Antikristu. Dítě bude vyčítat rodičům, že navzdory mnoha zázrakům Antikrista stále přetrvávají ve své špatnosti a zatvrzelosti. Ach, kolik utrpení budou muset tito rodiče snést! Přesto si mnoho křesťanů bude pamatovat, že toto vše bylo o Antikristovi předpovězeno před staletími a pochopí Satanův podvod a odmítnou, aby byli klamáni. Pevně vytrvají a poučí bázlivé a utěší je.“ (Bernadine von Busto)
  1. „Jak Henoch a Eliáš budou kázat proti Antikristu a mnohé od něj odvedou, ten, jakmile pochopí škodu, bude pochodovat na Jeruzalém, aby dokázal, že on má být pravým Mesiášem a Bohem. V Jeruzalémě zabije oba proroky. Jejich těla budou ponechána nepohřbená ležící na ulicích, čtvrtého dne však budou vzkříšena hlasem z nebes: ´Henochu a Eliáši, vstaňte!´, a vyjedou v oblaku do nebe. Pak budou stoupenci Antikrista litovat, že mu uvěřili, a budou se kát ze svých hříchů. Načež dá Antikrist ve známost, že po patnácti dnech také vystoupí na nebesa, aby nikdo nemohl zpochybňovat jeho Božství. V určený den se majestátně usadí na krásný stolec na Olivové hoře na dohled obrovského davu a přede vším lidem se s pomocí ďábla pozdvihne k nebi. Ale zde jej na rozkaz Boží Archanděl Michael svrhne dolů na zem úderem blesku.“ (Sibyla, královna Michalda ze Sáby)
  2. „Antikrist přijde jako Mesiáš ze země mezi dvěma moři na Východě.
Narodí se na poušti; jeho matka bude prostitutkou Židů a hinduistů; on bude lživým a falešným prorokem a pokusí se vyjet na nebesa jako Eliáš. Začne působit na Východě jako voják a náboženský kazatel až mu bude třicet let.
Antikrist a jeho armáda dobude Řím, zabije papeže a převezme trůn.
Obnoví turecký režim zničený Velkým Monarchou. Židé, kteří z Bible vědí, že Jeruzalém bude sídlem Mesiáše, přijdou odevšud a přijmou Antikrista jako Mesiáše.
On bude umět létat. Jeho let se přihodí na Hoře Kalvárie. Řekne davu, že usiluje o Henocha a Eliáše (kteří vstali z mrtvých), aby je znovu zabil. (Ctihodný B. Holzhauser)
  1. „Početí Antikrista bude jako Kristovo početí s tou výjimkou, že bude z ďábla namísto z Ducha Svatého. On bude mít ďábelskou moc, jako měl Kristus Boží moc.
(Poznámka) Antikrist nebude počat z ďábla stejně, jako Náš Pán byl počat z Ducha Svatého (viz odstavec 51). Ale ačkoliv bude z lidského otce, jeho početí bude inspirováno a takříkajíc dozorováno samotným ďáblem.
Antikrist bude sám sebe Židům představovat jako Mesiáše. Oni budou jeho stoupenci.
„Antikrist bude mít od počátku ďábelskou moc. Bude tak zlý, že se bude zdát, že jeho otcem byl ďábel. (viz také odstavec 51, jako u poznámky výše). Zdědí své špatné sklony od své matky, která ho také bude cvičit ve zlém.
Jeho ženou bude Židovka, bude však mít mnoho žen, zvláště dcer vládců. (Dan 11:27)
Život Antikrista bude výsměchem Kristovu životu. Bude přesvědčivým řečníkem, bude mít velké vědění, dar jazyků (Zjevení 13:5) a v šesti či sedmi letech bude zázračným dítětem.
Přinese bohatství světa do Jeruzaléma a bude se zdát, že má moc nad přírodními zákony.
Eliáš způsobí, že ustane déšť, rosa a sníh v těch zemích, kde obyvatelé odporují dvěma prorokům a odmítají zavrhnout Antikrista. První takto potrestanou zemí bude Palestina, aby si naklonil Židy.
Poté, co Eliáš nalezne ´Archu úmluvy´ Židů (skrytou dokud si Židé nevzpomenou na Boha), on a Henoch na ni umístí Svátost oltářní. Židé si pak uvědomí, že Ježíš Kristus a nikoliv Antikrist, je pravým Mesiášem. Opustí Antikrista a vykonají pouť na horu Nebo (kde se najde Archa) a budou oplakávat tvrdost srdcí svých předků. Poté přijmou křesťanskou víru.
Antikrist zabije Henocha a Eliáše a ponechá je nepohřbené. Ti však budou vzkříšeni po třech a půl dnech a v oblaku vstoupí na nebesa za přítomnosti svého nepřítele. Tato zázračná událost opravdu zmate Antikrista. Aby jej národy neopustily, pozvedne se s velkou vznešeností do prostoru Olivové hory s údajným úmyslem svrhnout dolů ony dva proroky, kteří vystoupili na nebesa. V tuto chvíli jej však Kristus srazí dolů. Země se otevře a pohltí jej a jeho proroky zaživa. Pak velká část Jeruzaléma padne v troskách po zemětřesení. (Dyonisius Lucemburský)
  1. „Syn Boží, Náš Pán Ježíš Kristus, osobně přijde. Objeví se na nebeských oblacích obklopený legiemi andělů a zářící slávou a usmrtí Antikrista, Šelmu, Nepřítele, Svůdce a všechny jeho stoupence. To bude konec časů a počátek posledního soudu.“ (Sv. Zenobius)
[KONEC]